jostain syystä eilen kaikki ihmiset näytti samalta. siis samanlaisilta. unohdin koko ajan että kenen kanssa olin jo jutellut. kysynyt: "voinko olla avuksi?". yhdeltäkin naiselta kysyin kaks kertaa vahingossa. vaikutti vähän närkästyneeltä. sit kun autoin siinä ihmisiä ja lähestyin kolmatta kertaa sitä naista (en ois kysyny mitää, hymyilin vain ja oisin kulkenut ohi) niin tää täti otti ja lähti! kai mä ny ekasta mokasta opin ja painoin sen naisen vaatteet mieleen etten enää mee mitää kyselee. yritin vain auttaa. ja tehdä työni hyvin. :( ja oli kiire ja paljon ihmisiä kun on ale ja uusia syysvaatteita siin samal laitoin esille. tuli hieman paha mieli. ei todellakaan ollut tarkoitus loukata... sit meni varmaan puol tuntia etten uskaltanut oikein kenellekään mitään sanoa, hymyilin vain ja tervehdin jos näin että uusi ihminen tuli sisään. sit tietenkin jos joku näytti eksyneeltä tai mietteliäältä, niin menin VAROVAISESTI ja kysyin et "no löytyykö sieltä sopivaa?" pikku hiljaa uskalsin sit taas jutella ihmisille ja olla hyvä myyjä.
vaikka pidänkin todella paljon kaikenlaisista ihmisistä ja tilanteista, niin joskus sitä ei vaan jaksais. välillä tulee tosi typerä olo. kerrankin yks nainen rupes huutaa mulle et liikkeessä ei ole tarpeeksi peilejä. voi kiesus! siinä se haukku mua lyttyyn eikä antanu suun vuoroa sanoa takas yhtään mitään (teki mieli haistattaa paskat takaisin...). sit se lähti menee siitä nokka pystyssä. kaikki muut asiakkaat katto mua ja mietin et mitäs tässä nyt oikein vois sanoa/tehdä... totesin vain: "peiliksikö mun ois hänelle pitänyt muuttua?" ja naurahdin. tilanne laukesi sillä ja asiakkaat jotka oli todistamassa tuota välikohtausta oli tosi ihania ja kilttejä mulle sen jälkeen. tuli sit parempi mieli... ihmettelivät miksi jotkut ihmiset tulee myyjille purkamaan omaa pahaa oloansa ja kiukuttelemaan. miksi ihmisillä on tarve olla ilkeitä? eikö tuotakin olisi voinut sanoa nätisti? no, tultiin siinä sit erään asiakkaan kanssa siihen lopputulokseen että tällä kiukkuajalla oli itsellään paha olla ja se purkautui tällä tavalla ulkopuoliseen... ei vain pitäisi itseensä ottaa noita äkäpusseja ja haukkuja... :(

eilen oli siis töitä siellä missä oon osa-aikaisena. tai kiireapulaisena. tai tarvittaessa. tai niin kuin nyt kesälomasijaisena. mukavaa oli, mut jotenkin väsyneen typerä olotila vaivas koko ajan.